måndag 24 mars 2008


Snacka om livsglädje det är härligt att se denna fantastisk energin. Söndagsträningen kändes inte bra. Husse och Freja kom hem med en olustig känsla och det var en förvirrad hund som direkt gick och lade sig. Vem skall jag lyssna på, den som visar eller är det min husse som bestämmer? Det var ingen glädje under träningen, detta som är så viktigt. Det var något jag tog tag i under måndagen. Huvudsakligen hade vi kul. Då kom våra roller tillbaka tillsammans med det goda humöret och tryggheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt rätt rolle som vi anade så är det nog mycket lek med bara dig som kan behövas, momenten kan hon bra så det är inte det som fattas utan som du själv säger lek o lek o lek för att det skall vara husse som är den som är kul o skall bestämma o vara lekledaren inte någon annan, nyttan att jag har haft henne lite ibland är att i långa loppet så är det husse som är den som skall vara kul o inte tävlingsledare eller andra på plan, mina tankar i träningen är sånt jag vet kan ställa till problem i framtiden o med sådan här träning ser jag att hon tyr sig mer till husse eftråt när hon är på planen, kanske lite förvillande får freja o husse men allt syftar till att minimera det som kan gå fel tävlingarna framöver, tänk på att det kommer vara jag som kommer att vara tävlingsledare på vissa tävlingar på klubben o då är det viktigt att hon inte bara vill fram tll mig för att hälsa o tro att jag bara är kul, känner att freja kommer att bli superduktig framgent bara koncentrationen håller i sig ute på planen, under momenteno tänk på att hun fortfarande är ung o har framtiden för sig med många segrar.

Anonym sa...

Det är härligt att se alla framsteg du och Freja gör tillsammans! Varje gång jag träffar er har ni lärt er nya saker och kommit fram till nya insikter.

Jag tror verkligen att ni kan lyckas med allt ni förutsätter er, särskilt nu när ni har så bra kursledare ;-)!

Kram Linda
PS. Vilka härliga bilder!