söndag 12 juli 2009


Det bara regnar och regnar men trots detta så var det lydnadstävling på Tjörns BK den 10 juli och vi var anmälda. Stärkt av framgångarna vid apelltävlingen den 24 maj i Trollhättan och en hel del träning. Så kanske skulle vi kunna få ett 1:a pris och bli uppflyttade. Det känns att vi har gått framåt det sista året och blivit ett mysigt team. Hon växer i mina ögon hela tiden och det märks att hon känner sig riktigt trygg och litar på mig. Detta är nog förklaringen till att det går så bra för närvarande. Kvällen innehöll ett riktigt glädjebesked, vi fick vårt efterlängtade 1:a pris och uppflyttning men det mest fantastiska var att vi vann klass 1. Av 23 anmälda genomförde 14 ekipage tävlingen alla med bravur i regnet.
För våran del kändes det helt perfekt. Jag var lugn, det existerade bara Freja, Martina (tävlingledaren) och jag på appellplan. Allt annat var osynligt tills vår insats var över och vi hade riktigt kul på banan det märktes att Freja trivdes. Vårt resultat tycker jag visar detta:

Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 8
Läggande 10
Inkallande 10
Ställande 9
Apportering 9
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 9


Detta ger blodad tand så jag ser fram mot fler tävlingar i sommar och höst.

1 kommentar:

Cam sa...

Ni är så bra, tänk vad mkt arbete du lagt ner!! Resultatet lät inte vänta på sig!!! Många kramar till er alla!!!