söndag 24 februari 2008

Söndagsträning TJBK

I dag tränade vi tillsammans med Bosse och Wilda . Freja går allt bättre men husse har en del brister som måste rättas till. I dag körde vi alla klass 1 momenten med dirigering från Bosse det märktes att det finns en del som skall förbättras men hon blir allt mer följsam. Närmaste veckorna är träningen inriktad främst på linförigheten och kontakt men jag är inte orolig Freja är fantastisk hund så det finns alla förutsättningar till en lyckad debut i lydnads kl I i maj det är möjligen husses brister som kan skapa problem men skam den som ger sig. I mars spidar vi upp utbildningen med en kurs i lydnadsträning för nybörjare hos TJBK.

4 kommentarer:

Anonym sa...

freja är verkligen duktig nu, hänger bara på att jag kör med rolle så han blir mer avslappnad o säker på hur momenten skall vara tävlings mässigt, jag tror verkligen att det kommer att funka i maj, jag köde igenom lkl1 med freja själv på slutet o han är inte så pappig som tidigare, rolle var nog lite stolt över henne för hon var verkligen duktig i alla momenten, var nog bra för rolle att se freja från sidan om, o se hur lätt det kan gå bara man har små enkla o klara signaler till henne så funkar det.

Anonym sa...

Heisann! Så utrolig kjekt å kunne følge med Freja også! Da er det bare Bosse igjen av kullet som jeg ikke har oversikt over. Vet du om der finnes noen blogg så vi kan holde oss oppdatert på utviklingen hans? Hilsen fra Benedicte og Odin i Bergen!

Anonym sa...

Det hade varit kul att kunna följa alla valpar i kulle. Men tyvärr vet jag inte om Bosses husse har hemsida eller blogg. Kanske Camilla känner till det. Verkligen kul att du tittade in på min blogg.

Anonym sa...

Hallo...Jo, nu har Bosse Bus en egen blog!!
http://eyemarkersbossebus.blogg.se/

Här ska vi snart kunna följa Sven Inge med sin Bosse...kullbrorsan!!!

Kram alla // Cam o co