måndag 21 april 2008


I kväll var det lydnadskurs i härligt vårväder tränade vi med kursledningen hjälp och stöd med våra hundar det är fantastiskt vilka framsteg alla har gjort när vi nu har nått hälften kursen. Freja var som vanligt inledningsvis ofokuserad bara på en sak att få möjligheten att leka med andra hundar. När hon insåg till slut att inte heller den här gången är det lek som gäller. Så är hon duktig och stundtals så fungerar vi som team perfekt, men jag får nu backa och börja med grunderna när det gäller ögonkontakten men även läggande under gång och ställande hon både går för många steg och det går väldigt sakta i utförandet. Momenten platsliggning, hopp över hinder och apportering går riktigt bra när det gäller tandvisningen är vi på god väg. Att träna en hund när det går bra är kanon men att lyckas få den kontakten så att man känner vi är ett och hon vill inget hellre än att göra det husse vill och det bara stämmer är otroligt. Tävlings debut den 23 maj har nu anmält mig så nu gäller det att få ihop det. Mitt mål för tävlingen är att få poäng i alla momenten i övrigt så ser jag det som en väldigt rolig sak att gör ihop jag och min hund oavsett hur det går så skall vi ha kul.

Inga kommentarer: