tisdag 22 april 2008




Våren är här och med den alla dofter och synintryck. Det rusar igenom bröstet en lyckokänsla och vördnad att få uppleva detta igen. Nu har jag också möjligheten att dagligen följa skiftningarna i naturen genom att mitt arbete som nu är framförallt på Tjörn. Jag kan bedriva iakttagelser bara genom att titta ut genom fönstren. Stigfjorden finns utanför med alla fåglar. Gässen betar på gräsängen framför huset, tofsvipan slår över ängen, eiderhonor med sina uppvaktande kavaljerer, gudingarna, i sin härliga festskrud. I dag gled ett svanpar ståtligt in i viken över det spegelblanka vattnet. Man kunde se hur dom njöt av morgonstunden. Det är härligt att få leva! Alla dessa intryck tryckte på. Det innebar att jag tillsammans med min dotter och våra hundar hoppade in i bilen och det bar iväg mot Rörastrand igen för en underbar eftermiddag vid vattnet. Hundarna bara njöt av alla dofter och Linus ville bada men det får vänta tills det blir varmare i vattnet med tanke på att hans leder är ömma, nu när han har uppnått nästan 14 års ålder är det inte så konstigt. En dag att samla i sitt hjärta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Det är kul att läsa om Era framgångar och vill säga ett stort grattis till et väl genomfört MH.

mvh Sven-Inge & Bosse

Anonym sa...

Hej Rolle!! Så underbart att ha dig på fötter och en gnista utan dess like, starkt och en stolt bedrift!! Freja komer att vara med dig genom allt nu och framöver, Ni som team kommer att gå långt!! Härliga bilder!! MH-Testet känns kanon, Grattis!!! Kraam från oss här i Dalslands-skogarna, Cam

Anonym sa...

Vad vackert du skriver!
Och vilka underbara bilder, det är livet på en pinne, det!!!

Vi är så glada och tacksamma för att du är frisk ígen och kan uppleva allt livet har att erbjuda.

Stor kram från Linda

Anonym sa...

du är ju en riktig poet när du kommer i gång.
annars vet jag precis ur du känner dig jag kände precis lika dant 1990 när jag kom igång igen efter min pers här i livet sen har det bara gåt framåt o det kommer det att göra för dig med. o vi vet ju att järngänget från tjörn inte går av för hackor eller.

Anonym sa...

Absolut Bosse här är det ingen som ger sig i första taget. Nu kommer det absolut bara att bli bättre. Det finns alldeles för mycket jag/ vi vill göra så nu gäller det att ta vara på tiden. Var i dag uppe på klubben tränade med Freja vi fick mycke stort beröm för "Buss på kuren" av ordförande Gunilla.